Модульна контрольна №1 - Теоретичні питання
1. Наведіть вираз для константи стійкості для координаційної сполуки MLn. Чи залежить вона від температури, концентрації самої речовини та іонної сили розчину?
2. Що називають співосадженням? Охарактеризуйте основні причини цього явища.
3. Наведіть основні джерела помилок у гравіметричному та титриметричному аналізах.
4. Як впливають на повноту осадження BaSO4 температура розчину, кількість осаджувача, присутність сторонніх електролітів?
5. Як залежить величина стрибка титрування від температури, добутку розчинності та концентрації розчину?
6. Назвіть способи фіксації точки еквівалентності. Яким вимогам повинні відповідати індикатори?
7. Що називають термодинамічною характеристикою реакції? Напишіть вираз термодинамічної та концентраційної константи рівноваги для реакції утворення амоніаку при взаємодії азоту та водню. Яким співвідношенням пов'язані ці константи?
8. В чому суть хімічної теорії розчинів Д.І. Менделеева? Як класифікують протонні розчинники? Напишіть реакції автопротолізу води та метанолу, наведіть вирази констант автопротолізу цих реакцій.
9. Які речовини називають комплексонами? Напишіть формули та назвіть відомих вам представників цієї групи. Наведіть структуру сполуки, що отримують в результаті взаємодії йону Кальцію з трилоном Б.
10. Що називають добутком розчинності? Якими рівняннями ця величина пов'язана з йонною силою та розчинністю? Наведіть вирази добутку розчинності, розчинності кальцій фосфату.
11. Чому при додаванні у розчин NaCl розчинів AgNO3 та Hg(NO3)2 однакової концентрації не утворюється осад аргентум хлориду?
12. Як за структурою можна класифікувати осади? Яким чином можна вплинути на процес осадження, щоб отримати кристалічний осад?
13. Охарактеризуйте групи реакцій, що використовують у якісному аналізі.
14. Наведіть приклади використання комплексних сполук для визначення та розділення йонів. Напишіть відповідні рівняння реакцій.
15. Назвіть основних окисників та відновників, що використовуються для визначення та розділення йонів. Напишіть відповідні напівреакції.